Willi Länsi rakentuu keskelle Keski-Suomea

Himokseen nouseva monitoimihalli täydentää alueen ympärivuotista toimintaa

Willi Länsi julkisivu

Willi Länsi julkisivukuva. Piirros: Harri Luomaa, Arkkitehtipalvelu Oy.

26.4.2023

Himos Centerin viereisellä kukkulalla on alkanut maanrakennustyöt jo maaliskuussa. Aivan Himoksen keskustaan, Länsi-Himoksentien ja Haapanantien risteykseen rakennetaan monitoimihallia, jonka nimeksi tulee Willi Länsi. Nimi selittyy rakennuksen ulkokuorella sekä monipuolisella palvelutarjonnalla. Aktiiviseen menoon asiakkaita innostaa hohtokeilaradat, padelkentät, kuntosali, golf- ja ammuntasimulaattorit sekä ympärivuotisesti asiakkaita palveleva ravintola.
Willin Lännen avajaisia tullaan juhlimaan keväällä 2024.

Willi Länsi lisää Himoksen ympärivuotista palvelutarjontaa ja se pyritään pitämään avoinna vuoden jokaisena päivänä. Rakennuksen kokonaispinta-ala tulee olemaan 3 000 m².

Kohteen suunnittelu ja rakentaminen toteutetaan lähialueen toimijoiden toimesta. Koko rakennuksen suunnittelun on toteuttanut jyväskyläläinen rakennusarkkitehti Harri Luomaa, Arkkitehtipalvelu Oy:stä. ja itse rakentamisesta vastaa Rakennusliike U. Lipsanen Oy Naarajärveltä.

Rakennustyömaan ensimmäinen vaihe eli maatyöt ja louhinta kestää noin kahdeksan viikkoa aina toukokuun puoliväliin saakka. Maatöistä vastaa Jämsän Metalli ja Kuljetus Oy.

Willin Lännen sisustussuunnittelun toteuttaa Sisustussuunnittelu Marika Kurki Muuramesta. Sisustus tulee myös noudattamaan Willin Lännen ilmettä lähes koko rakennuksen osalta.

Aktiivista tekemistä ja rentoa lomailua

Willi Länsi kasvattaa Himoksen vetovoimaisuutta ympärivuotisena kohteena. Kahdeksanratainen keilarata hohtokeilauksineen palvelee niin paikallisia kuin matkailijoitakin. Willin Lännen kaksi sisäpadelkenttää tulevat vuonna 2022 Himokselle avattujen ulkopadelkenttien rinnalle. Rakennuksen toiseen kerrokseen sijoittuvat golf- ja ammuntasimulaattorit sekä kuntosali.

”Willi Lännen myötä voimme tarjota matkailijoille ja paikallisille monipuolisia palveluita ja tekemistä vuoden jokaisena päivänä säästä riippumatta”, hehkuttaa HimosLomien toimitusjohtaja Päivi Heikkala.
”Uusi monitoimihalli tulee tarjoamaan lisää joustavaa lomailua, sillä padelkentät, golf- ja ammuntasimulaattorit sekä kuntosali tulevat olemaan pelaajien käytössä kaikkina vuorokaudenaikoina, kun kentille pääsee sisään omatoimisesti varauskoodilla. Tällaisia mahdollisuuksia on toivottu paljon Himoksen aktiviteettitarjontaan”, Heikkala jatkaa.

Rakennuksen ravintolan sisääntulo sijoittuu Länsi-Himoksentien ja Haapanantie kulmaan. Noin 150-paikkaisen ravintolan ja suuren terassin tyyli on uskollinen Willin Lännen teemalle.

”Willi Länsi ei ole mitään ilman omaa saluunaa. Ravintola ja suuri terassi tarjoavat helpotusta janoiselle ja nälkäiselle kulkijalle. Voit poiketa ravintolaan iltapäiväkahville, ruokailemaan tai sammuttamaan janoasi baaritiskille. Saluunassa voit jopa kuulla saluunapianon soittoa juomaa odotellessasi”, vinkkaa Heikkala.

Himos Keskusvaraamo |  020 711 9200  |  himoslomat@himoslomat.fi