Joulun aikana Himoksella myös vapaan pääsyn tapahtumia

20.12.2022 / Himoslomat
Lehdistötiedote 20.12.2022

HimosLomien joulun ja uuden vuoden viikko-ohjelmassa on useita vapaan pääsyn tapahtumia, joista voivat nauttia Himoksella lomailijoiden lisäksi myös paikalliset joulun viettäjät. Kauneimmat joululaulut lauletaan perjantaina Himos Areenalla. Yhteislaulua tahdittavat kuorot UGG ja Kultainen Lyyra. Tapahtumaan on vapaa pääsy, ja se järjestetään yhdessä Jämsän seurakunnan kanssa.

Joulun rauhaan laskeudutaan kylpemällä Himoksen tunnelmallisen Saunapihan löylyissä. Jouluaattona ja joulupäivänä Saunapihassa on useita saunoja lämpimänä; savusauna, rantasauna, puusauna sekä tynnyrisauna. Saunojen lisäksi on kaksi poreallasta, palju, grillikatos omia eväitä varten sekä kaksi avantoa.
Jouluaattona Himoksen joulutouhuissa on luvassa jouluisia leikkejä ja poniratsastusta. Tontut touhuilevat mukana ja ulkotulilla on mahdollisuus lätynpaistoon. Tapahtuma järjestetään aamupäivällä Tupa kitchen & barin ja Himos Areenan pihapiirissä.
Tarkemmat tiedot tapahtumista nettisivuilta himoslomat.fi/joulu.

Uutta vuotta otetaan tuttuun tapaan vastaan näyttävällä ilotulituksella. Himos Parkin kentän tuntumaan keräännytään katsomaan ilotulitusta lauantaina 31. joulukuuta klo 22. Ilotulituksen järjestävät yhdessä Himos Yhtiöt, HimosLomat sekä Himosmajoitus.

Ohjelmassa myös aktiviteetteja pientä maksua vastaan

Joulun viikko-ohjelmiin voi ilmoittautua Himos Centerin vastaanotossa. Lapsille HimosLomien jouluohjelmassa on paljon aktiviteettia kuin rauhallista joulupuuhaa. Aatonaattona perjantaina lasten moottorikelkkakoulussa Himos Centerin edessä päästään oikeaan moottorikelkkailun tunnelmaan turvallisesti suljetulla radalla. Illalla leivotaan yhdessä piparkakkuja, ja illalla suunnataan Peikkometsään seikkailemaan taskulamppujen valossa.

Aikuisille joulun viikko-ohjelma tarjoaa Himoksen upeita maisemia mönkijäsafarilla Liesjärvelle. Safarilla ajetaan Yläiselle Liesjärvelle, Himoksen rinteiden taakse, jossa laavulla paistetaan makkarat ja nautitaan mehut. Ajellaan pienempiä kyläteitä ja kurvataan metsäpolkuja pitkin.

Tapaninpäivänä maanantaina Hirvikartanolla pääset tutustumaan kartanon sarvekkaisiin asukkeihin; poroihin, täpläkauriisiin ja hirviin, joita voit päästä syöttämäänkin.

Joulupäivän yönä alueelle joulua viettävät kokoontuvat Himos Areenalle

Jouluyö-tapahtuma kokoaa Himos Areenalle seudulle joulun viettoon palanneen yleisön ja esiintyjät viettämään tapahtumarikkaampaa jouluyötä. Illan aikana nähdään ennennäkemätön määrä paikallista ohjelmistoa ja valtakunnallisesti tunnettuja artisteja.

Himos Areenan Jouluyössä nähdään koko illan ajan livemusiikkia niin valtakunnallisesti tunnettujen kuin nousevien paikallisten artistien toimesta. Paikkakunnalta ponnistaneet musiikkikentän tulevaisuuden lupaukset raottavat tapahtumassa verhoa tulevaan, kun lauteille nousevat AJ, Otto ja Miigka. AJ (Jimi Savolainen) debytoi tapahtumassa näyttävästi kotikentällään. Keski-Suomessa varttunut artisti lähtee tulevaan vuoteen 2023 tuoreen levytyssopimuksen vauhdittamana levittämään suuremmalle yleisölle raikasta soundiaan, joka yhdistelee monipuolisesti vaikutteita rapakon takaa. Tapahtumassa kuullaan myös ennakkoon pari vuotta sitten Luuri tuuttaa -singlellä debytoineen Oton (Arttu Ahola) tuotantoa tulevalta albumilta. Seilailen -albumi on useamman vuoden projekti, jonka vastaavana tuottajana on toiminut Patrik Mentu ja miksauksesta sekä masteroinnista vastannut Grammy -voittaja Jeff Sojka. Albumi ja muut artistin uudet kuviot julkaistaan alkuvuodesta 2023.

”Jouluyö on paikalliselle yleisölle ainutlaatuinen mahdollisuus kohdata vanhoja ja uusia tuttuja niin yleisössä kuin esiintymislavoilla. Pyrimme tekemään tapahtumasta eräänlaisen näyteikkunan lähiseudulta ponnistaneen musiikkikentän kuulumisiin. Tekijät ovat monille paikallisessa yleisössä esimerkiksi vanhoja koulukavereita, joten tämä luo ainutlaatuisen energian konseptiin. Toisaalta valtakunnallisella tasolla listoja suvereenisti parhaillaan dominoivan Costi ja festarilavoja kuluneena vuonna valloittanut Pihlaja monipuolistavat kokonaisuutta niin, että liput ovat liikkuneet mukavasti myös seudun ulkopuolella.” – tapahtuman tuottaja Markus Lyytinen kommentoi ohjelmistoa.

Tapahtumassa nähdään lisäksi paikallisten levyseppien (DJ) keikkoja. Jouluyön myöhäisillassa kuullaan mixtapet Newbieltä (Aleksanteri Nyberg), Sail-E:ltä (Elias Lius) ja Sir Patrikilta (Patrik Mentu). Keikkojen välissä iltaa tahdittavat DJ Mikes ja vierailevat tähdet.

Lisätietoja:

HimosLomat Oy, Päivi Heikkala, toimitusjohtaja
Puh. 020 7119 262, paivi.heikkala@himoslomat.fi

Jouluyö-tapahtuman lisätiedot, kuvat ja haastattelupyynnöt:
Markus Lyytinen, tuottaja, puh. 0400 225 176, markus@micael.fi

HimosLomat Oy on kehittänyt Himoksen aluetta jo vuodesta 1989. Heti toiminnan alusta lähtien yhtiö on keskittynyt Himoksen majoitus-, ravintola- ja safari- sekä ohjelmapalveluihin.

Himos Keskusvaraamo |  020 711 9200  |  himoslomat@himoslomat.fi